Osoby będące na diecie często przywiązują zdecydowanie większą uwagę do składu spożywanych przez nich produktów. Jednak warto zawsze dbać o to, co konkretnie jemy. Często słyszymy również, że kluczowy może być wskaźnik glikemiczny. Zatem, dlaczego należy zwracać uwagę na jego wartość i czy jest możliwe, aby czekolada bez cukru zawierała niski indeks glikemiczny?

Czekolada bez cukru z morwą, kawą i migdałami 100g

Czekolada bez cukru to smaczne i zdrowe rozwiązanie!

Czym jest indeks glikemiczny w czekoladzie bez cukru?

Indeks glikemiczny to metoda, która pozwala uporządkować produkty ze względu na ich wpływ na poziom cukru we krwi. Według tej klasyfikacji dzielimy produkty na trzy grupy, czyli grupę produktów o wysokim indeksie glikemicznym powyżej 70 (te produkty są przyczyną najszybszego wzrostu glukozy we krwi). Kolejna grupa, czyli średnia, to ta, której zakres mieści się od 55 do 70. Natomiast najniższy wzrost cukru powoduje to jedzenie, którego wartość po spożyciu mieści się poniżej 55. Wybierając słodycze, warto zwrócić uwagę na ten wskaźnik. Czekolada bez cukru również może przybierać różny indeks glikemiczny.

Jaki indeks glikemiczny powinna mieć czekolada bez cukru?

Reguła jest prosta. Im niższy indeks glikemiczny, tym lepiej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy ktoś zmaga się z cukrzycą. Niższa wartość tego wskaźnika jest zdecydowanie zdrowszą i bezpieczniejszą opcją. Jak wiadomo zbyt duża ilość cukru we krwi może być powodem napadu głodówek, czy nawet wielu niebezpiecznych chorób. Dlatego właśnie tak ważne jest dla nas, aby nasze czekolady posiadały niski indeks glikemiczny. Wszystkie słodkości przez nas tworzone posiadają indeks glikemiczny o wartości 35, dlatego możesz być spokojny o swoje zdrowie nawet podczas kosztowania smacznych słodyczy.

Czy czekolada bez cukru szkodzi diabetykom?

Mimo że niektóre produkty mają podobną zawartość węglowodanów ich wpływ na poziom glukozy we krwi może być różny. Z tego właśnie powodu podczas układania diety dla diabetyków, zaleca się, aby większą uwagę przykuć do indeksu glikemicznego. Jeśli jest on wystarczająco niski, nawet słodkie przekąski oraz czekolada bez cukru nie zaszkodzą osobom zmagającym się z cukrzycą.

 

Robiąc codzienne zakupy spożywcze bądź, układając dietę, warto poświęcić chwilę, aby przeanalizować skład produktów. Wiele może nam podpowiedzieć indeks glikemiczny, gdyż dzięki niemu możemy dowiedzieć się między innymi, czy dany produkt jest bezpieczny dla diabetyków.